Hoewel contact via het web vaak efficiënter en goedkoper is, blijft de telefoon voor veel bedrijven een belangrijk kanaal. Klik en Bel of Call Me Now wordt steeds vaker toegepast op websites. Een groeiend aantal online gidsbedrijven en actiewebsites heeft een 'bel gratis'-functie. Als conversieverhoger en ook als servicekanaal. In aanvulling hierop heeft het Groningse bedrijf Voys Telecom een methode ontwikkeld waarmee de ontvanger van een e-mailbericht met slechts één klik in het bericht gratis telefonisch contact kan opnemen met de verzender.
Wanneer de ontvanger klikt op een link in het e-mailbericht, wordt hij of zij gebeld, waarbij de voortgang van het gesprek zichtbaar is in de browser. Na het invoeren van een bevestigingscode - een unieke functie die telefoonspam voorkomt - is de telefonische verbinding tot stand gebracht.
De Call Me Now-technologie van Voys wordt onde andere ingezet door Nuon, Reed Business en iLocal.
Leuk voor Voys, maar... om te zeggen dat zij dit als eerste hebben ontwikkeld; deze service bieden wij al sinds 2005 aan! Zie http://www.mistermail.nl/concepten/index.shtml#con3
Inderdaad, dat lijkt me hetzelfde principe. Daar waren we ons niet van bewust. (Als jullie het al sinds 2005 hebben, moet je wel het woord 'onlangs' uit de zin "Als eerste in Nederland heeft Mister Mail onlangs het concept Bel-Mail geïntroduceerd." halen ;-))
In 2006 heeft mistermail samen met Voys een test gedaan met het opnemen van een link naar een klik-en-bel formulier.
We zijn nu een stap verder gegaan. Het telefoonnummer gelijk opgenomen in het e-mailbericht en daarbij is 1 klik bellen mogelijk geworden.
Daarmee voldoe je volledig aan de verwachting van de gebruiker en is de drempel naar telefonisch contact nog lager.