Twinkle | Digital Commerce

Kleding shoppen vaak via meerdere kanalen

2017-05-26
500375
  • [nieuws]
  • 1:17

Om kleding te voelen moeten consumenten toch echt naar de winkel. Uit onderzoek van Accenture in januari van dit jaar kwam naar voren dat tweederde van de online consumenten kleding nog altijd liever offline koopt. 'Kleding blijkt een grote cross-channel shoppingcategorie', zegt eMarketer senior analist Jeffrey Grau om die reden. 'Traditionele retailers die het aankoopproces begrijpen zullen strategieën ontwikkelen om online shoppers naar hun winkel te bewegen.'

Ondanks de voorkeur om kleding in winkels te kopen, willen veel online consumenten zich wel via het web oriënteren op toekomstige aankopen. Alleen de categorie elektronica scoort hoger om het cross-channel gedrag van consumenten, zo blijkt uit het onderzoek van BIGresearch naar het koopgedrag voor de feestdagen. In totaal zegt 32 procent van de online consumenten via meerdere kanalen een kledingaankoop te doen. Voor elektronica is dit 51 procent. Kleding shoppen via meerdere kanalen was vooral bij vrouwelijke online consumenten populair (36 procent). Ook jongere consumenten blijken dit vaker te doen.

De helft van de bezoekers van kledingwebsites is jonger dan 35 jaar, zo blijkt uit gegevens van Hitwise. Slechts 30 procent van de bezoekers van deze sites was boven de 44 jaar. En 39 procent was jonger dan 35 jaar.  

Wat betreft inkomen blijkt dat het huishouden van 51 procent van de online kleding en accesoire-shoppers een jaarlijks inkomen van 60.000 dollar heeft, en bij 24 procent is dit zelfs hoger dan 100.000 dollar.