Twinkle | Digital Commerce

Kieskeurig komt met papieren versie

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:11

Vergelijkingssite Kieskeurig komt met een papieren versie. Het Kieskeurig Magazine, dat in een oplage van 900.000 exemplaren verschijnt, moet consumenten 'inspireren' tot online aankopen. Het blad richt zich met name op vrouwen en wordt meegestuurd met bladen van uitgever Sanoma. In het blad komen productbesprekingen, speciale katernen voor mannen en vrouwen en ook langere human interest-artikelen, om het blad zo ook een persoonlijk gezicht te geven.

Uitgever Sanoma, eigenaar van Ilse Media -waar Kieskeurig onder valt- en uitgever van onder andere Libelle, Margriet, Donald Duck en Viva, verzorgt het uitgeefproces. Met de uitgave, die ongeveer 36 pagina's dik zal zijn, wil Kieskeurig het merk verder uitbouwen. Volgens algemeen directeur Erwin van Meeteren van Kieskeurig.nl is het merk nu vooral sterk onder een oudere doelgroep, 'vanwege de associatie met het consumentenprogramma bij de Tros, jaren geleden', zo laat hij Emerce weten.

Vooralsnog is het magazine een eenmalige uitgave. Na publicatie zal bekeken worden of en, zo ja met welke frequentie er volgende nummers zullen verschijnen. Ondertussen wordt gezocht naar mogelijke adverteerders. Binnenkort verschijnt er  ook een versie van Kieskeurig.nl die speciaal voor mobiel internet is geschikt, en wordt het online assortiment uitgebreid met een rubriek Kleding.