Twinkle | Digital Commerce

Hilfiger experimenteert met webshop

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:10

Tommy Hilfiger experimenteert met een webshop. 'We kunnen deze ontwikkeling niet negeren. Het koopgedrag verandert: consumenten willen ook na werktijd kleding kopen. We merken dat zodra de winkels sluiten, het aantal hits op onze site toeneemt', zegt Managing director Frank Boon van het concern in Textilia.

`Voorlopig maken de aankopen via het web slechts een klein deel uit van het geheel.' Boon stelt dan ook dat het internet vooral als oriëntatie wordt gebruikt. Volgens hem koopt de consument uiteindelijk in de winkel, `omdat ze de kleding toch willen voelen en passen`.

Terwijl Tommy Hilfiger op de thuismarkt in de Verenigde Staten te kampen heeft met teruglopende winstcijfers, lijkt de toekomst voor het kledingmerk in Europa rooskleurig. In Nederland is Tommy Hilfiger van plan om tot 2012 tien nieuwe denimwinkels te openen. Boon ziet verder groeimogelijkheden voor de sportswearlijn voor vrouwen.  Naast de eerder genoemde tien Hilfiger Denim winkels opent Tommy Hilfiger ook sportswear-winkels voor vrouwen en mannen in de top tien grootste steden. Bij die locaties zal het blijven: `We willen niet, zoals sommige modeketens, meerdere winkels op A1-locaties openen. Een goed evenwicht tussen retail en wholesale is erg belangrijk`, aldus Boon.

Bron: Textilia