Forrester meldt dat 25 procent van de online omzet in Europa al uit mobiel komt. In 2018 moet dit de helft zijn. Daarbij zal 36 procent van de verkopen in fysieke winkels dit jaar voortkomen uit online ‘onderzoek’ van consumenten naar het gewenste product.
Meer onderzoek
‘Dit cross-touchpoint en multidevice shopping gedrag in heel Europa laat zien waarom het dit jaar zo belangrijk wordt om meer onderzoek te doen naar de invloed van online en mobiel tijdens de customer journey’, aldus Beeson. ‘Retailers zullen dit jaar veel meer experimenteren met hoe niet alleen de webshop, maar ook digitale technologieën in de winkel en mobiel kunnen helpen om de consument te bedienen.’
Eén strategie, anders geïmplementeerd
Retailers dienen volgens Beeson zowel een overkoepelende strategie te hebben voor alle verschillende kanalen als een aparte (sub)strategie per kanaal. ‘Elk bedrijf heeft behoefte aan consistentie aan de hand van één strategie, maar moet ook nadenken over hoe deze strategie per kanaal of touchpoint te implementeren is. Elk kanaal heeft een bepaalde rol in de customer journey. Het verschil tussen een smartphone en tablet in formaat, content en gebruik is een goed voorbeeld.'
Michelle Beeson van Forrester is op 5 februari keynote speaker tijdens het M-commerce Event, een evenement dat wordt georganiseerd door Thuiswinkel.org en BBP Media, uitgever van Twinkle. Zij geeft hier onder andere uitleg van de factoren die verantwoordelijk zijn voor de mobiele verkoopgroei in Europa.
M-commerce Event
Het M-commerce Event vindt op 5 februari plaats in Rosarium te Amsterdam. Het evenement, waarvan Ben van der Burg dagvoorzitter is, is de jaarlijkse update over mobile commerce. Er zijn sprekers van verder onder andere Scoupy, Flinders, Plux en Online Dialogue. Bekijk het gehele programma hier.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Michelle Beeson (Forrester): ‘Experimenteren met mobiel in 2015’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.