Twinkle | Digital Commerce

Bekendheid Thuiswinkel Waarborg neemt toe

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 0:59

Tns Nipo heeft onlangs in samenwerking met Thuiswinkel.org onderzoek gedaan naar de bekendheid van het keurmerk Thuiswinkel Waarborg. Daaruit blijkt dat 69 procent van de respondenten het keurmerk van de belangenvereniging herkent als het logo wordt getoond. Dat is een stijging van 13 procent ten opzichte van vorig jaar. 

Ruim de helft (58 procent) van de mensen mensen zegt te weten dat er een keurmerk bestaat voor winkelen op afstand. Van deze groep weet vervolgens 9 procent spontaan 'Thuiswinkel Waarborg' te noemen, dat is 5,2 procent van het totaal aantal ondervraagden. Maar liefst 41 procent herkent het keurmerk na het lezen van de naam 'Thuiswinkel Waarborg', dat is 11 procent meer dan vorig jaar. Als vervolgens het logo wordt getoond, blijkt dat zelfs 69 procent bekend is met het Thuiswinkel Waarborg.

Uit stellingen die de mensen kregen voorgelegd, blijkt dat 71 procent eerder geneigd is om online iets te kopen als op de site het Thuiswinkel Waarborg staat. 82 procent van de respondenten vindt dat het Thuiswinkel Waarborg-logo aangeeft dat het betrouwbaar is het bedrijf dat het logo voert te kopen.