Twinkle | Digital Commerce

Zoekfunctie website voortdurend geoptimaliseerd

2017-05-26
  • 0:59

Meer dan de helft van de websitebeheerders, 59 procent, is voortdurend bezig met het verbeteren van de zoekfunctie op de site, om ervoor te zorgen dat klanten relevante zoekresultaten krijgen. Dat blijkt uit onderzoek van Aberdeen.

Gerelateerde zoekopdrachten

Het onderzoek 'Web Site Search: Revenue in the Results' van Aberdeen meldt ook dat 40 procent van de respondenten aan zoekers op de site ook resultaten van gerelateerde zoekopdrachten laat zien, waaronder een lijst van gerelateerde producten, inclusief de producten die door andere shoppers werden gekocht.

Klantanalyses

Daarnaast haalt 38 procent klantanalyses uit de gegevens van site search-activiteiten. Ruim 30 procent personaliseert de zoekoptie op de site, gebaseerd op de aankoopgeschiedenis van unieke klanten of klantsegmenten.

Tegelijkertijd geeft 54 procent van de respondenten aan dat ze hun zoekoptie optimalizeren door interne keywords te achterhalen en andere data, die online zoekstrategieën kunnen verbeteren. Van de websites die het beste presteren past 82 procent de site search- en internet search-strategieën op elkaar aan.

Aberdeen ondervroeg meer dan 200 bedrijven in retail, software, technologie, online marktplaatsen en andere branches tussen januari en februari.