Twinkle | Digital Commerce

Kleertjes.com Beste Webwinkel 2007

2017-05-26
448336
  • [nieuws]
  • 3:27

Gisteren was het groot feest in Hotel Huis ter Duin in Noordwijk. Maar liefst 600 gasten waren aanwezig tijdens uitreiking van de zesde Nationale Thuiswinkel Awards. Na de uitreiking genoten de aanwezigen van het optreden van Van Velzen.

Beste Webwinkel 2007

 In vijf hoofdcategorieën gingen prijzen naar eBay (handel- en vergelijkingssites), Rabobank (financiële diensten), Landal GreenParks (reizen en vrije tijd), Kleertjes.com (speciaalzaken) en Tchibo (warenhuizen). Kleertjes.com mag zich Beste Webwinkel 2007 noemen.

De website liet de 89 andere genomineerden achter zich. De voor veel aanwezigen relatief onbekende webshop kreeg -geheel volgens de vernieuwde opzet- het hoogste rapportcijfer van het publiek. Initiatiefnemer en directeur van Kleertjes.com Claudia Bruil is totaal overdonderd. 'Dit komt als een complete verrassing.' Eerder had zij al geëmotioneerd de prijs in de subcategorie 'mode', en vervolgens in de daarbij behorende hoofdcategorie 'speciaalzaken' in ontvangst genomen. Daarbij liet zij onder andere bol.com, winnaar in drie subcategorieën, achter zich.

Twee jaar geleden deed de in 2003 opgerichte webwinkel nog mee voor de prijs voor de Beste Starter. Dat stadium is de webwinkel inmiddels ontgroeid. Dit jaar ging Kleertjes.com -naar eigen zeggen- voor de 'hoofdprijs', de beste webwinkel van Nederland. Volgens Bruil een kroon op het werk. 'Toen ik bijna vier jaar geleden met een kleine partij merkkleding op een zolderkamer begon, kon ik me dit niet bedenken.' Met twee kleine kinderen had Bruil nauwelijks tijd om naar de stad te gaan, en online was geen goede kindermodewinkel met een uitgebreid assortiment te vinden. En zo ontstond Kleertjes.com. Sinds eind 2005 heeft Bruil ook een winkel in Doetinchem, maar daarmee is het einde nog niet in zicht: 'Uitgegroeid ben ik nog zeker niet.' Maandelijks weten 100.000 bezoekers de site te vinden. Kleertjes.com is met zo'n 30 merken, 25.000 (internationale) klanten en een omzet die het tienvoudige bedraagt van een kinderkledingwinkel op A-locatie, inmiddels niet meer weg te denken.

Starters Award

De vakjury boog zich dit jaar over de Starters. Simply Colors werd tot winnaar uitgeroepen. Volgens het juryrapport een webwinkel die uitblinkt in eenvoud. 'En juist die eenvoud leidt tot het succes', aldus jurylid Durk Jan de Bruin die de prijs namens de jury uitreikte. Volgens De Bruin heeft het internetbedrijf van Stephanie Dijkstra en Stein Peters 'met de professionele bedrukking en de kwaliteitskleding een gat in de overvolle kinderkledingmarkt gevonden.'  Simply Colors begon als een eenmanszaak op nationaal niveau. Inmiddels werken er twintig mensen en opereert het ondernemersduo op internationaal niveau. Volgens De Bruin is het duo een voorbeeld voor andere webwinkeliers. 'Webtechnisch gezien loopt alles op rolletjes. De site komt snel binnen en de browser werkt onafhankelijk. De site is verzorgt en origineel en bovenal zeer klantvriendelijk.

Branche innovatie Award

De Branche-Innovatie Award, de prijs voor de partij die met een innovatief product of dienst een impuls heeft gegeven aan ontwikkelingen van de Nederlandse thuiswinkelbranche, gaat dit jaar naar 'Web 2.0'.  Anders dan voorgaande jaren heeft het bestuur van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie de award niet uitgereikt aan een bedrijf, stichting of organisatie, maar aan een trend 'die voor ons als webwinkeliers onomkeerbaar is', aldus Paul Nijhof, vice-voorzitter van Thuiswinkel.org. 'Eerder dit jaar riep Time Magazine de internetgebruiker uit als "Person of the Year". Maar de internetgebruiker zou nooit de persoon van het jaar geworden zijn zonder die duizenden nieuwe spannende initiatieven die hem de kans geven om zijn ding te doen. Daarom gaat dit jaar de innovatieprijs naar al die bedrijven die dit mogelijk maken', luidt de redenatie. Jan van de Waal, voorzitter van PIBN (platform Internetbureaus Nederland) nam de award in ontvangst. Keynote Speaker Tom De Buyne van i-merge haakte met zijn speech in op de voordelen die web 2.0 de webwinkelier biedt.

Winnaars Publieksprijzen 2007

De publieksprijzen 2007 werden onder leiding van Fons van Westerloo uitgereikt door Aad Ouborg, Joost Steins Bisschop, Tony Eyck en Ben Woldring.  In totaal is er dit jaar door 177.000 consumenten gestemd. Vorig jaar brachten 227.000 consumenten in totaal 849.166 stemmen uit. In vijf hoofdcategorieën gingen prijzen naar eBay (handel- en vergelijkingssites), Rabobank (financiële diensten), Landal Greenparks (reizen en vrije tijd), Kleertjes.com (speciaalzaken) en Tchibo (warenhuizen).

Hieronder het totale overzicht van de winnaars.

Winnaar Handel- en vergelijkingssites
eBay

Winnaars subcategorieën

Handelsites en marktplaatsen
eBay

Vergelijkingssites
Kieskeurig

Winnaar Financiële diensten
Rabobank

Winnaar Reizen en vrije tijd
Landal GreenParks

Winnaars subcategorieën
Accommodaties
Landal GreenParks

Complete vakanties      
Sunweb Vakanties      

Vliegtickets 
Transavia                                                                     

Winnaar Speciaalzaken
Kleertjes.com

Winnaars subcategorieën
Boeken, tijdschriften & dagbladen
bol.com

Huishoudelijke apparatuur & consumentenelektronica
Bol.com

DVD, muziek & Home-entertainment
Bol.com

Sport,speelgoed & hobby
Bart Smit

Levensmiddelen & persoonlijke verzorging
Albert.nl

Computer hard- & software 
Informatique   

Mode   
Kleertjes.com             

Winnaar Warenhuizen
Tchibo