Superwinkel.nl heeft deze zomer ruim 21.000 elektronicaproducten toegevoegd aan zijn assortiment. Het bedrijf, met een online omzet van 7,4 miljoen euro (2014) genoteerd in de laatste Twinkle100, wil stap voor stap uitgroeien tot een compleet webwarenhuis.
Superwinkel.nl, in 2009 begonnen als online parfumerie, presenteert zichzelf als ‘prijsvechter in A-merken’. De producten met stekker – het assortiment wordt nog uitgebreid – zijn onderverdeeld in drie verschillende categorieën: computers & elektronica, huishouden & koken en tuin & klussen.
Warenhuis
Met het toevoegen van elektronica groeit Superwinkel.nl naar eigen zeggen ‘verder uit tot een compleet warenhuis’. Die ambitie werd al eerder uitgesproken, onder andere tijdens de laatste uitreiking van de Thuiswinkel Awards. In Huis ter Duin nam het bedrijf voor de derde keer in successie de publieksprijs in de categorie ‘Levensmiddelen en persoonlijke verzorging’ in ontvangst. Komend jaar wil Superwinkel.nl meedingen in de categorie ‘warenhuizen’.
Zal deze categorie producten ook via de grijze kanalen ingekocht worden?
Dat is met de overige producten wel, blijf me toch verbazen hoe er winst gemaakt kan worden wanneer je de goedkoopste wilt zijn en tevens niet via officieele kanalen inkoopt.