Office Depot heeft begin december voor het eerst in twee jaar grote wijzigingen doorgevoerd aan de site. Hier ging een intensieve testperiode van zes maanden vooraf.
Het nieuwe ontwerp benadrukt de toegenomen internationale activiteiten. Inmiddels heeft de retailer 40 websites in 18 landen, waaronder Nederland. De site moest één merkbeleving neerzetten, voor alle klanten in alle landen. Daarom werd een design gecreëerd dat wereldwijd ingezet kan worden.
Nieuwe mogelijkheden
Office Depot presenteert zichzelf en zijn producten op een nieuwe manier. Daarnaast heeft de nieuwe site verbeterde rapportering- en analysemogelijkheden. Het nieuwe ontwerp bouwt voort op ontwikkelingen van de afgelopen anderhalf jaar. ‘In het nieuwe design is “rommel” weggelaten. We concentreren ons nu meer op wat echt belangrijk is. Volgens de eerste ervaringen van klanten is de site makkelijker te gebruiken, meer intuïtief en brengt het hen sneller bij waar ze naar op zoek zijn, zonder omwegen’, aldus Noah Maffitt van Office Depot tegenover Internet Retailer.
Gepersonaliseerde content
De site heeft meer plaatsen waar gepersonaliseerde of geografische content aan bezoekers wordt getoond. Ook waren op de oude site aanbiedingen nauwelijks zichtbaar. Acties moesten meer naar voren worden gebracht, maar zonder dat dit de productpresentatie of de klant afleidt. Dat zou snelle transacties verhinderen.
Een ander doel was het zichtbaar maken van de bestaande diensten, zoals webworkshops. Volgens de retailer waren die vaak te diep ingegraven in de site. 'Het nieuwe design moet een betere gebruikerservaring bieden’, meent Maffitt. Het nieuwe design weerspiegelt de strategische groei, aldus Office Depot.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nieuwe site Office Depot wereldwijd ingezet
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.