Bijna de helft van de Google-gebruikers tikt liever een nieuw keyword in dan de moeite te nemen om te scrollen. Vermeldingen en advertenties die niet in het eerste zichtbare scherm met zoekresultaten worden getoond worden steeds meer kansloos. Dit blijkt uit onderzoek van NetMarketing.
Trend
‘De trend is dat er steeds minder wordt gescrolld, we verwachten dat dit beeld zich versterkt. Dit is consistent met het beeld uit onze klantonderzoeken waarin we zien dat ook op homepages en landingpages steeds minder wordt gescrolld’, aldus Ronald Verschueren, directeur van NetMarketing Usability Experts. 30 deelnemers deden mee aan het kwalitatief gedragsonderzoek. Deze gebruikers voerden in totaal 480 zoekopdrachten in Google uit. Het surfgedrag binnen Google is onderzocht voor verzekeringen, lenen, reizen en consumentenproducten. In 48 procent van de gevallen werd niet gescrolld.
Advertentiekosten stijgen
‘Het verwachte effect is dat de kosten voor de hoogste advertentieposities binnen Google hierdoor zullen stijgen. Om dit terug te kunnen verdienen wordt het voor adverteerders in Google steeds belangrijk hun sites te optimaliseren. Geoptimaliseerde sites leiden tot een hoger percentage verkopen tegen vergelijkbare advertentiekosten, waardoor de kosten en baten in balans kunnen worden gehouden’, meent Verschueren. Bij 90 procent van de internetgebruikers is Google favoriet.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Helft Google-gebruikers scrollt niet
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.