Twinkle is genomineerd voor de LOF innovatieprijs. Deze prijs is bedoeld om nieuwe ontwikkelingen en initiatieven te stimuleren en te belonen. In december bestaat Twinkle 1 jaar. Dat is de jury niet onopgemerkt gebleven. Samen met dax magazine (CCK Media) en Kluwer Navigator (Kluwer bv) dingt Twinkle (BBP) nu mee naar de prijs.
Uitgever Paul Petermeijer (BBP) is zeer verheugd: 'Uiteraard zijn wij zeer trots op deze nominatie! Wij weten dat we met Twinkle op de goede weg zitten, maar met de nominatie krijgen we de erkenning van vakmensen.'
Het is voor de tweede keer dat er een innovatieprijs wordt toegekend. Met de prijs worden nieuwe uitgeefinitiatieven als inspiratiebron en aanmoediging voor vakgenoten in de spotlights geplaatst. De winnaar van de LOF Innovatieprijs ontvangt een geldprijs van 5.000 euro.
Lof Prijs
De LOF Prijzen voor Vakinformatie zijn een initiatief van de Stichting Lucas-Ooms Fonds en de Groep Uitgevers voor Vak en Wetenschap van het Nederlands Uitgeversverbond.
De genomineerden voor de LOF Prijs 2007 zijn:
Auto & Motor Techniek/ Reed Business Information bv
Elsevier Fiscaal Totaal/ Reed Business Information bv
Misset Horeca/ Reed Business Information bv
Sprout/ VNU Business Publications bv
Tijdschrift voor Marketing/ Kluwer bv
Jury
De jury van de LOF Prijs bestaat uit Flip Vuijsje, voorzitter, o.a. hoofdredacteur van Arts & Auto, voorheen hoofdredacteur van onder andere Intermediair, Lize Alink, hoofdredacteur Binnenlands Bestuur van Kluwer bv, voorheen o.a. uitgever van Vrij Nederland, Klaas de Boer, directeur van uitgeverij Bohn Stafleu van Loghum bv
Arend Jan Kornet, directeur van Arko Uitgeverij bv, Menno van der Veen, zelfstandig grafisch ontwerper/art director, werkzaam voor b2b en b2c opdrachtgevers.
De uitreiking van de LOF Prijzen vindt plaats tijdens de Nieuwjaarsbijeenkomst van de Groep UVW op donderdag 18 januari 2007 in The Grand te Amsterdam.
In de tekst stond per abuis dat de omzet van verkoop via het web 2,2 miljoen is. Dit moet zijn 2,2 miljard en is inmiddels aangepast.
Ook zijn kleine webwinkels een gemakkelijke prooi voor mensen die online iets snel willen kopen, maar er eigenlijk het geld niet voor hebben... (om het even netjes te formuleren)
Voor al i.c.m. internetkassa's als Triple Deal hebben we steeds vaker te maken met klanten die op het eerste oog lijken te hebben betaald, maar waarbij later blijkt (meestal 4 dagen later pas..als zending al verstuurd is) dat er geen transactie plaats kon vinden door onvoldoende saldo...
Hierdoor, maar ook door andere vormen van wanbetaling en fraude welke pas na een paar dagen zichtbaar is hebben we een kostenpost van oninbare debiteuren van ca 5 - 6%. Veel te hoog voor een kleine winkelier.
De consument is aardig beschermd, maar hoe wordt de webwinkelier bescchermd tegen klanten die niet of frauduleuze handelingen plegen? Een bekende is ook kleding bestellen, zeggen dat het niet aan is gekomen, iets anders eisen als ruilartikel en vervolgens schermen met beschuldigingen = bedreiging!
Is daar wel eens een NL onderzoek naar gedaan?
18% van de omzet is 2.2 mio euro.? Lijkt me stug...