Ottoheeft een joint venture gesloten met PPE Group, de grootste postorderaar in Rusland. Volgens woordvoerder Nicole Severijns van Otto ligt er veel potentie in de Russische markt.
‘Micheal Otto heeft gesproken met PPE, en geconcludeerd dat zij de ideale partner zijn. Ze kennen de markt goed’, aldus Severijns. 'Beiden partijen sluiten zo goed bij elkaar aan, dat we samen in staat zijn de Russische postordermarkt voor mode en textiel te domineren’, meent Pascal Clement, CEO bij PPE Group. Bij de overeenkomst is Otto voor 70 procent betrokken en PPE voor 30 procent. PPE behaalde een omzet van bijna 105 miljoen dollar in 2005.
De joint venture bestaat uit twee diensten. ‘De eerste is een direct catalogue service, dat zich richt op de fashion voor drie doelgroepen met de merken Otto, Bonprix en Witt’, meldt Severijns. ‘De tweede is een business service, dat zich richt op opslag, logistiek en servicecenter. Die diensten worden in de eerste pilotfase gescheiden gehouden.’
Onlangs werd bekend dat ook Quelle zich op de Russische markt gaat begeven.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Otto sluit joint venture met Russische partij
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.