Twinkle | Digital Commerce

'Consument vaak onvoorspelbaar'

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 0:59

Vandaag vindt in Zeist het negende eNederland Congres plaats. Het congres gaat in op voordelen en kansen van digitale technologieën, voor zowel bedrijven als overheid: productiviteitsverbeteringen, kostenbesparingen, verbeterde dienstverlening, verhoogde concurrentiekracht.

Twinkle volgde in de ochtend de eRetail track. Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org,opende dit ochtendprogramma, en schetste de huidige situatie in de thuiswinkelmarkt.

Vervolgens was het woord aan Bert Keizer, retailexpert bij CapGemini. Hij zette enkele ontwikkelingen en trends op het gebied van retail op een rij. Hij startte zijn betoog met het citaat ‘Trends en internet hebben het verschil gemaakt tussen er zijn, en er niet zijn.’  Volgens Keizer hebben ‘goeroe-marketeers’ de afgelopen vijf jaar de plank vaak misgeslagen. Ze hebben het niet langer bij het rechte eind, omdat de consument vaak onvoorspelbaar is. Keizer noemt het ‘schizofreen consumentengedrag’. Bedrijven worden sneller afgerekend, en begeven zich ‘op een smalle catwalk waar ze eenvoudig vanaf kunnen vallen, om vervolgens volledig te verdwijnen.’

Lees het volledig verslag van dit eerste ochtenddeel Exclusief Online