Unigro, een van de eerste postorderbedrijven van België, stopt ermee. Door de toenemende concurrentie en de te hoge kosten, draaide het onlinewarenhuis al enkele jaren verlies.
Het in Sint-Niklaas gevestigde bedrijf heeft een zeer uitgebreid assortiment aan huishoudartikelen, meubels, elektro en meer. Volgens het bedrijf werden allerlei scenario’s bekeken om weer winstgevend te kunnen worden, maar werd er geen realistisch alternatief gevonden. Unigro-topman Yves Moens spreekt van verschillende problemen waarmee de onlinewinkel kampt. ‘Ten eerste zijn we actief in een markt met steeds meer concurrentie, grote druk op de prijzen en dienstverlening, en bekende grote spelers zoals Amazon.com en – dichter bij huis – bol.com. Ten tweede blijven onze structurele kosten veel te hoog ten opzichte van onze omzet. En ten derde weegt het ongunstige economische klimaat op de koopkracht van de consument.’
Voor de 141 medewerkers wordt naar een gepaste oplossing gezocht. Unigro bestaat al sinds 1948, met als belangrijkste insteek de verkoop van kleding op afbetaling. In 2014 nam het Duitse Otto het overkoepelende Franse 3 Suisses over, waar Unigro toen onder viel.
Wat met de nog lopende afbetalingen? Moeten deze nog verder betaald worden na de stopzetting?
Die vraag heb ik ook al eens bedacht maar geen antwoord op gevonden
Hier hetzelfde ik kan nergens een antwoord vinden
Ja dit vraag ik me dus ook af. Ik blijf wel betalen, maar heb horen zeggen dat als iets stopt of failliet gaat, de openstaande betalingen gestopt worden. Maar ik vind ook nergens een gepast antwoord hierop.
Weet iemand al iets meer ?