Twinkle | Digital Commerce

Aanbod webwinkels uitgebreider

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:01

Internet neemt steeds meer de voorraadfunctie van winkels over. Webwinkels kunnen daarvan profiteren. Zij kunnen klanten online tegemoetkomen. Onverkoopbare producten kunnen online toch iets opleveren.

Omdat webwinkels vaak over grotere magazijnen beschikken is het voor hen makkelijker om minder populaire producten aan te bieden. In fysieke winkels is het niet zinvol om goederen in het assortiment te houden als er weinig belangstelling voor is. Vaak is het online aanbod dan ook uitgebreider dat wat in de fysieke winkel aangetroffen wordt.

Om een succesvolle longtailer –zoals het verkopen van minder populaire items heet-  te worden, moet wel aan een aantal eisen worden voldaan. Chris Anderson, auteur van het boek ‘The Long Tail’ vindt dat een winkel ervoor moet zorgen dat ze echt alles kunnen aanbieden. Ook moeten ze de consument helpen met het zoeken naar het juiste item. Bijvoorbeeld door de consument het koopgedrag van andere klanten te laten zien, wat de consument weer op ideeën kan brengen. Onder de longtailers vallen ook de online veilingen.

Bron: Fem Business