Twinkle | Digital Commerce

Verdubbeling online uitgaven Britten in 2010

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:39

De Britse online uitgaven zullen in 2010 verdubbeld zijn. Uit onderzoek van PayPal blijkt dat tegen die tijd 40 miljard pond via het digitale kanaal uitgegeven zal worden. Volgens PayPal zal het aantal Britten dat online koopt met 70 procent stijgen.

Meer shoppers online

De organisatie verwacht dat het aantal online shoppers de komende vier jaar zal stijgen tot 24,9 miljoen. Een stijging van 71 procent ten opzichte van de cijfers over 2005. Carl Olav Scheible, hoofd van de verkoopservice bij PayPal meent dat de afgelopen jaren internet fors is gestegen als verkoopkanaal. Dit ten koste van het aantal verkopen in de winkelstraten, aldus Scheible. In 2010 zal eenvijfde van de aankopen online gedaan worden, aldus de organisatie.

Breedbandverbinding

De toename van het aantal Britse huishoudens dat een breedband internetverbinding heeft zou de belangrijkste oorzaak voor de toename in het vertrouwen in online shoppen zijn. Inmiddels beschikken 10 miljoen Britse huishoudens over een dergelijke verbinding.

Toename productcategorieën

Vooral in de categorieën etens- en kruidenierswaren, kleding en doe-het-zelf-producten verwacht PayPal een grote toename. Zo wordt voor kruidenierswaren in 2010 een omzet van 6.25 miljard pond verwacht, een stijging van 235 procent ten opzichte van 2005.

De omzet van doe-het-zelf-producten zal naar verwachting met 172 procent stijgen, tot 1,2 miljard pond. En de voor de verkoop van kleding verwachten de onderzoekers een stijging van 160 procent, tot 2,27 miljard pond.

Snelste groei voor Kerstmis

De snelste groei in online shopping was het afgelopen jaar overigens in de tien weken voor Kerstmis zichtbaar, maakte de Interactive Media in Retail Group, een organisatie voor e-retailers, eerder dit jaar bekend.

Retailers wagen zich online

De e-retailmarkt zal in het Verenigd Koninkrijk naar verwachting dit jaar met 36 procent stijgen. Steeds meer Britse retailers wagen zich op de online markt. Inmiddels opereert een kwart van de retailers ook online. Een jaar eerder wat dit nog 7 procent, stelt retail-technologie organisatie Actinic.