Twinkle | Digital Commerce

'Albert Heijn nauwelijks in te halen online'

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:13

De strijd om de supermarktklant verschuift de komende jaren van offline naar online. Albert Heijn heeft als enige serieuze aanbieder een enorme voorsprong op de rest. ‘Wij veronderstellen een marktaandeel van meer dan 50 procent in 2016.'

De prognose komt van Patrick Roquas, analist bij de Rabobank. Hij verwacht dat Albert Heijn, met een webomzet van 149 miljoen euro in 2010 de nummer 3 in de Twinkle100, de e-commerce inkomsten in Nederland kan opschroeven tot 700 miljoen euro in 2016.

'Revolutie in de sector'
Volgens Roquas zal Albert Heijn de webomzet stuwen door gepersonaliseerde aanbiedingen en de opening van afhaalpunten. In De Telegraaf zegt de analist vandaag: ‘Als Albert Heijn succesvol is in de lancering van zijn online strategie en in heel Nederland afhaalpunten opzet, zal dat voor een revolutie zorgen in de sector. En als online groot wordt, dan slokt Albert Heijn alle groei in de branche op en kaapt het omzet bij zijn concurrenten weg. Iedereen die geen alternatief heeft voor Albert Heijns uitrol van online verkoop, gaat het merken.'

Click & collect
In Twinkle nummer 1 van 2012, die vandaag is verschenen, vindt u een uitgebreid artikel over de ambities van Albert Heijn met click & collect.

NB: U kunt Twinkle voortaan ook lezen op de iPad, via de applicatie van Tablisto. Ter introductie is het eerste nummer gratis.