Twinkle | Digital Commerce

Award-koorts: Fast50, Retail Jaarprijs, beste reissites

2017-05-27
170130
  • 1:58

Samen met lijstaanvoerder Netlog staan Albumprinter en Webprint in de top-3 van de Deloitte Technology Fast50. Gister werd ook bekend dat BCC, Hema en Hunkemöller kans maken op de onderscheiding ’Beste Bricks & Click’s’ bij de ING Jaarprijs.

De Deloitte Technology Fast 50 is een jaarlijks terugkerende verkiezing van de vijftig snelst groeiende technologiebedrijven in Nederland. De selectie vindt plaats op basis van de omzetgroei over de afgelopen vijf jaar.

Vorig jaar, toen het hele podium werd bezet door webwinkeliers, stond Albumprinter nog op de eerste plaats. Die plek valt dit jaar toe aan het sociale portaal Netlog, dat in vijf jaar tijd een omzetstijging boekte van liefst 11.285 procent.

De top-10 van de Technology Fast 50 2009, met daarachter de notering in 2008:
1. Netlog (nieuw)
2. Albumprinter (1)
3. Webprint (nieuw)
4. ApplicationNet (nieuw)
5. Easytobook.com (nieuw)
6. Infradata (nieuw)
7. Sqills (4)
8. TSI Solutions (19)
9. PCExtreme (nieuw)
10. Jet Stream (nieuw)









Hotelboeksite Easytobook.com en TSI Solutions, aanbieder van ict-oplossingen voor de resibranche, maken een stromachtige entree in de top-10. Daar zijn online-verkopers Replacedirect, Greetz en HotelSpecials, vorig jaar respectievelijk de nummers, 2, 3 en 5, uitgevallen.

De complete lijst vindt u, compleet met toelichting, op de site van FEM Business.

‘Beste Bricks & Clicks’
De Stichting Retail Jaarprijs heeft bekend gemaakt dat BCC, Hema en Hunkemöller finalist zijn in de verkiezing voor de ‘Beste Bricks & Clicks’. De drie genomineerden krijgen de gelegenheid zich inhoudelijk nader te presenteren. Tijdens het ING Retail Jaarprijs Gala op 11 november wordt bekendgemaakt of Hema de prijs opnieuw pakt. De warenhuisketen ontving vorig jaar de Crossmedia Award, toen Bol.com er met de Click or Brick publieksprijs vandoor ging. Wijnand Jongen, ook dit jaar weer actief als juryvoorzitter, schreef toen een blog-posting over de verwarrende naamgeving van de prijzen.

Reiswebsite van het jaar
Afgelopen woensdagavond werden in hotel Huis ter Duin de ‘Reiswebsites van het jaar’ bekend gemaakt. Organisator Travelution vergaf net als vorig jaar een prijs aan de meest informatie en aan de meest transactionele reissite van 2009. Ze vielen respectievelijk ten deel aan Wintersporters.nl en Eurorelais.nl.

Meer informatie, bijvoorbeeld over de aanbieders die net naast de prijzen grepen en passages uit het juryrapport, vindt u op de site van Travelution.

Marketing Excellence Award
Eerder deze week werd bekend dat Bol.com kans maakt op de titel ‘Marketingbedrijf van het jaar.’ Op 26 november wordt bekend of de online-mediawinkel de belangrijkste Marketing Excellence Award in de wacht sleept.