Twinkle | Digital Commerce

Veepee lanceert Re-turn in de Benelux

2025-12-10
1000562
  • [nieuws]
  • 0:50

De Franse e‑commercegigant Veepee breidt zijn retourplatform Re‑turn uit naar de Benelux. Via Re‑turn krijgen geretourneerde producten, waaronder kleding en elektronica, een tweede kans: leden kunnen deze items kopen met een stevige korting.

De huidige retourcatalogus bevat tussen de 15.000 en 30.000 producten, aldus Veepee. Dagelijks worden daar naar schatting 4.000 tot 7.000 artikelen aan toegevoegd. Veepee stelt dat ongeveer de helft van het aanbod binnen 24 uur opnieuw verkocht wordt. Dat maakt Re‑turn niet alleen aantrekkelijk voor koopjesjagers, maar helpt merken ook bij het verbeteren van hun voorraadbeheer. Tegelijk wordt de levensduur van producten verlengd.

Sinds de start in Frankrijk in 2021 zijn via Re‑turn al ruim 1,8 miljoen retouritems verkocht. Nu de dienst voet aan de grond krijgt in de Benelux, is het volgens Veepee een logische stap in de strategie om retourlogistiek duurzaam te maken en verspilling terug te dringen.