Consumenten kunnen voortaan zelf bepalen op welk PostNL-punt hun pakket standaard wordt afgeleverd. De bezorgdienst introduceert een nieuwe functie in de app waarmee gebruikers hun favoriete PostNL-punt als standaard bezorglocatie kunnen instellen.
Voorheen werd automatisch een locatie in de buurt van het huisadres gekozen. Nu kunnen gebruikers ook een plek selecteren bij bijvoorbeeld werk, school of sportclub.
De lancering komt op een strategisch moment: de pakketdrukte neemt traditiegetrouw toe rond feestdagen als Koningsdag en Hemelvaart, én in de aanloop naar de zomervakantie.
Bezorgvoorkeuren winnen terrein
De PostNL-app bestaat inmiddels tien jaar en wordt steeds intensiever gebruikt. In 2024 maakten 5,9 miljoen mensen gebruik van de app, waarvan 2,3 miljoen wekelijks. Steeds meer gebruikers stellen hun bezorgvoorkeuren in, zoals afleveren bij de buren, op een veilige plek of bij een pakketautomaat. Vooral die laatste optie is in opkomst: het gebruik ervan verdubbelde in het afgelopen jaar.
Digitale ondersteuning steeds belangrijker
Volgens Stephan van den Eijnden, directeur Commerce bij PostNL, is de app inmiddels net zo belangrijk geworden als de bezorger. ‘We blijven investeren in meer gebruiksgemak en toegankelijkheid.’ De app biedt onder andere pushnotificaties, een dynamisch bezorgvenster, de mogelijkheid om vragen te stellen aan de bezorger en een overzicht van verwachte post. In een speciaal innovatiegedeelte kunnen gebruikers bovendien nieuwe functies testen.
De app biedt daarnaast – net als bij andere vervoerders overigens – adverteerders de mogelijkheid om ruimte in te kopen.
Dit werkt dus niet in Amsterdam
Je reactie op Sneekes Sam-Sin: