Twinkle | Digital Commerce

MediaMarkt betreedt de telecommarkt met Let’s Go Mobile

2025-04-28
1000562
  • [nieuws]
  • 1:09

MediaMarkt breidt zijn aanbod uit met een eigen mobiele telefoniemerk: Let’s Go Mobile. De stap sluit volgens het bedrijf aan bij de strategie om een ‘compleet omnichannel platform voor consumentenelektronica te zijn’.

De lancering past binnen MediaMarkt’s bredere strategie om een 'one-stop-tech-shop’ te zijn, zo meldt het bedrijf in een persbericht. ‘Een platform waar consumenten niet alleen hun apparatuur kopen, maar ook direct bijpassende diensten en accessoires kunnen afnemen.’

Let's Go Mobile

Let’s Go Mobile maakt gebruik van het netwerk van KPN. Volgens MediaMarkt richt de provider zich op prijsbewuste en technologiegerichte consumenten die kritisch kijken naar de prijs/kwaliteit verhouding van hun mobiele abonnement. ‘Het is een compleet mobiel ecosysteem, met de mogelijkheid om in de nabije toekomst modules toe te voegen, zoals allerlei soorten (beveiligings- en kantoor)software, diensten van MediaMarkt, maar ook zakelijke oplossingen.’

Volgens MediaMarkt biedt het als eerste mobiele abonnement in Nederland onbeperkte cloudopslag – een eigen dienst van MediaMarkt – die geïntegreerd is in het basispakket. Het biedt de gebruiker onbeperkte opslag van alle foto's, video's en documenten op elk apparaat. De klant kan daarnaast kiezen uit verschillende pakketten voor belminuten en data. De data worden opgeslagen op Europese servers in Noorwegen en beschermd door strikte privacywetgeving (GDPR). Let’s Go Mobile wordt vanaf 1 mei in de MediaMarkt-winkels en online aangeboden.