De door Bart Kuppens uitgekozen studie Technische Bedrijfskunde was te volgen in Eindhoven en in Twente. Aangezien hij zijn jeugd al in Eindhoven had doorgebracht koos hij, geheel in lijn met zijn enorme nieuwsgierigheid naar alles wat nieuw is, voor Enschede. Zijn affiniteit met innovatie bracht hem na P&G en Unilever bij e-commercebedrijven de Dollar Shave Club en e-Luscious, met merken als Koffievoordeel en Wijnvoordeel. Gedurende zijn carrière werd zijn inzet beloond met vele brancheprijzen. Onlangs stopte Kuppens als ceo bij e-Luscious.
Inspiratie
‘Tijdens mijn reizen heb ik podcasts ontdekt. Ik laat me graag inspireren door The Prof G Pod – met Scott Galloway, er moet veel gebeuren wil ik niet naar de nieuwste aflevering luisteren. Ook luister ik naar de Everyday AI Podcast. Daarnaast vind ik dat je de laatste jaren op LinkedIn goed de diepte in kunt en dat doe ik dan ook. Verder volg ik online onder meer Crunchbase en TechCrunch. Offline haal ik inspiratie uit boeken, bijvoorbeeld Genesis: Artificial Intelligence, Hope, and the Human Spirit, van Henry Kissinger en Eric Schmidt – de oude ceo van Google – over de impact van AI. Werkgerelateerd ging ik voor inspiratie gewoon de winkels in. Winkels vertellen de waarheid namelijk. Last but not least is de natuur een gigantische inspiratiebron, ik ben echt een buitenmens. Inspiratie door transpiratie, zeg maar. Sporten dus.’
Shoppen
‘Mijn laatste aankoop was een fietsonderdeel. Ik had iets extra’s nodig voor een huurfiets in Spanje. Mijn koop-journeys beginnen eigenlijk altijd op Google en dan kijk ik wie er organisch boven komt drijven. Ik scroll wel altijd wel wat verder naar beneden om daar bij aan te komen. Het lijkt wel een soort hindernisbaan: de eerste zeven resultaten in Google zijn paid, dan volgt Google Shopping en helemaal onderaan bungelt organic, terwijl ik die juist het interessantste vind.’
Trots
‘Ik ben trots op mijn jaren bij e-Luscious. We hebben de corona-rollercoaster en de daaruit voortvloeiende ondernemingsklimaatveranderingen prima doorstaan en zijn daarna doorgegroeid – dat kunnen niet alle e-commercebedrijven zeggen. Ik vind ook dat je altijd moet proberen plekken beter achter te laten dan je hoe je ze hebt aangetroffen.’
Vrije tijd
‘Vrije tijd is heel belangrijk en die vul ik bij voorkeur goed: ik heb een grote hobby in meerdere sporten – onder meer racefietsen, duiken, skiën, yoga en bootcampen. Ik ga goed op nieuwe dingen ontdekken en houd op vakantie ook veel van nieuwe culturen. Daarnaast lees ik veel, praat ik graag over politiek en houd ik van koken en eten met vrienden. Oh en we hebben een labradoodle, daar ga ik veel mee wandelen.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bart Kuppens: 'Ik ga goed op nieuwe dingen ontdekken'