E-Luscious, moederbedrijf van sites als Wijnvoordeel en Koffievoordeel, heeft plannen om uit te rollen naar nieuwe markten. Jacco Oosterhof, Head of Business Development van e-Luscious, vertelt tijdens de keynote op het CrossBorder Event dat er met name naar Polen, Tsjechië, Roemenië en Spanje gekeken wordt.
Ervaring met andere markten heeft Oosterhof inmiddels wel. Tijdens zijn keynote schetst hij kort zijn eerste plan om uit te breiden naar Frankrijk, België en Duitsland, wat een wild idee aan de keukentafel bleek te zijn. Een succes werd het niet in Frankrijk en ook in Engeland had het bedrijf zich vergist. Denemarken, dat daarna op de planning stond, leek veel op Nederland en bleek een prima stap te zijn. Toch is er in 2013 een knoop doorgehakt en zijn ze teruggegaan naar drie landen: Nederland, België en Duitsland. ‘Daar was nog een wereld te winnen, dus hebben we daar onze focus opgelegd’, aldus Oosterhof.
In 2022 is er een nieuwe poging gedaan en is e-Luscious gestart met de internationale koffiesite cafori.com, dat inmiddels actief is in Frankrijk, België, Duitsland en Denemarken. De komende jaren wil het moederbedrijf naar nog eens vier á vijf landen uit gaan breiden. In Nederland en België blijven koffievoordeel.nl en koffiemarkt.be voorlopig nog wel bestaan.
Lees ook: Duitsland ... het beloofde land in 7 c’s
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
E-Luscious heeft nieuwe markten op het oog
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.