Twinkle | Digital Commerce

Digital Marketing Festival 2025: Waar digitale marketingkennis en festivalsfeer samenkomen

2025-04-18
1000562
  • [branded content]
  • 2:51

Hoe bereid je je marketingstrategie voor op 2030, terwijl de technologie sneller evolueert dan ooit tevoren? Hoe navigeer je door de jungle van AI-tools zonder de menselijke touch te verliezen? Deze vragen staan centraal tijdens het Level Up Festival, dat op 20 mei 2025 voor de derde keer zijn deuren opent, dit keer bij DUS (De Utrechtse Stadsvrijheid).

‘We hebben een aantal dingen die echt gaaf en onderscheidend zijn,’ vertelt Willem van der Steen, founder van PI Marketing en managing partner bij Level Up Group. ‘We hebben sterke keynotes, zoals Erik Wegewijs, ex-special forces, die als laatste spreker iedereen nog even wakker zal maken en inspireren. Ook Daniël Markus, een van onze founders, zal spreken. Hij is zeer bedreven in het analyseren van het nu en op basis daarvan een toekomstvisie formuleren.’

Een andere hoogtepunt is de presentatie van Justin Sandee, director bij bol.com, die komt vertellen over de evolutie van webwinkel naar mediaplatform. ‘Hij komt niet voor een bol.com-pitch, maar om oprecht te delen: hoe zijn ze daar gekomen en waarom doen ze dit?’, benadrukt Van der Steen.

Naast de keynotes zijn er 21 breakout sessies, verdeeld over alle categorieën binnen digital marketing. ‘Het maakt niet uit welke discipline je interessant vindt, je vertrekt gegarandeerd met een vol hoofd. Je kunt uit een breed scala kiezen,’ aldus Van der Steen. De sessies duren ca 20 minuten, gevolgd door 10 minuten interactie. ‘In hoog tempo die kennis erin en daarna is er alle ruimte voor interactie.’

Festival-setting en kennisuitwisseling

Een bewuste keuze is gemaakt voor een meer ontspannen setting dan bij veel evenementen het geval is. ‘We doen het bij DUS, dus niet in een formele omgeving, maar gewoon op een leuke locatie. Op 20 mei hopen we op goed weer, dan is er buiten een beach bar en een dj,’ vertelt Van der Steen. ‘Wat ik vaak mis bij evenementen is dat je goed de tijd hebt om te netwerken, maar dan echt in een prettige sfeer.’

Het festival biedt zowel binnen- als buitenruimtes. ‘Buiten richten we alles zo in dat mensen goed met elkaar kunnen praten. Als je ervoor kiest om een sessie te skippen, kun je daar gewoon ontspannen zitten met een drankje en met elkaar in gesprek gaan. Dat is wat voor mij een event echt waardevol maakt: dat je gelijkgestemde mensen treft.’

Nieuw op deze editie is het technologieplein. ‘We hebben 13 technologiepartners geselecteerd die makkelijk benaderbaar zijn via statafels met hun naam erboven. Ook zijn er aparte meetingrooms beschikbaar voor een-op-een gesprekken.’

Voor wie?

Het Level Up Festival richt zich op marketeers, marketingmanagers en CMO's van grotere bedrijven, maar ook op e-commerce managers en directeuren van MKB+ ondernemingen. ‘Ik zie veel CMO's op de inschrijflijst, maar ook de lagen eronder, directeuren, en professionals uit de e-commerce hoek,’ aldus Van der Steen. ‘Die combinatie vind ik heel sterk. Ze denken vaak verschillend, maar als je tussen die twee een dialoog weet te krijgen, komen de meest interessante discussies naar boven.’

De focus ligt op bedrijven vanaf het scale-up niveau. ‘We richten ons op gevestigde bedrijven die zich afvragen: waar staan we nu en hoe gaan we verder? Als één ding moet beklijven, dan is het dat: 100% van de bezoekers gaat naar buiten met meer kennis dan waarmee ze naar binnen gingen,’ besluit Van der Steen. ‘En dan bedoel ik niet alleen de goodiebag.’

Digital Marketing Festival 2025
Datum: 20 mei 2025, 12.45 – 20.30 uur
Locatie: DUS (De Utrechtse Stadsvrijheid)
Aanmelden en meer informatie: digitalmarketingfestival.nl