Twinkle | Digital Commerce

Topgeschenken neemt bezorging in eigen hand en opent negen dc’s

2024-06-05
1000562
  • [nieuws]
  • 1:16

Webshop Topgeschenken houdt voortaan het proces van bestelling tot bezorging in eigen beheer. Het bedrijf was voorheen afhankelijk van levering via bloemisten en bakkers, maar ziet zich nu genoodzaakt om dit zelf te doen.

Volgens het bedrijf wordt het door uitdagende marktomstandigheden tijd om een andere weg in te slaan. Die omstandigheden zijn digitalisering, krapte op de arbeidsmarkt en stijgende kosten. Daardoor is al jaren sprake van een terugloop van het aantal bloemisten en bakkerijen, partijen waar Topgeschenken voorheen afhankelijk was voor levering van bestellingen.

Om landelijke dekking te kunnen garanderen, moest het bedrijf een andere weg inslaan. Daardoor openen vanaf dit najaar negen verschillende distributiecentra, waardoor bloemen en later ook taarten, fruit en geschenken vanuit eigen locaties geleverd worden,

Het bestaande netwerk aan bloemisten en bakkerijen waarmee Topgeschenken momenteel samenwerkt wordt langzaam afgebouwd.

Bijkomstigheid van het in eigen beheer houden is dat Topgeschenken naar eigen zeggen zijn positie als ‘bezorger van persoonlijk boodschappen’ versterkt. Het bedrijf koopt zelf de spullen in waardoor het moment van bezorging specifieker en duurzamer wordt. Ook kunnen ritten worden gecombineerd.

Algemeen directeur Edwin van Arkel: ‘De overtuiging dat dingen altijd anders kunnen, is kenmerkend voor ons bedrijf. We zijn dan ook trots en vol vertrouwen over de nieuwe weg die we inslaan. Wat juist onveranderd is gebleven, is onze drive om klanten persoonlijke, uitzonderlijke belevingen te bezorgen. Elke dag weer.’

Door de uitbreiding verdubbelt het aantal medewerkers van Topgeschenken.