Allerlei hulpmiddelen voor een koopje, hoe duidelijk kan een naam dan zijn? Open sinds eind 2024: Hulpmiddeldiscounter.nl.
Pieter van Eijk is de eigenaar van deze nieuwe webwinkel. We spraken hem al eerder in deze rubriek over zijn andere webshop, Pisenza, waar glutenvrije pizzabodems worden verkocht. Over Hulpmiddeldiscounter.nl vertelt hij: ‘Van rollator tot speciale antislip/zwemsokken voor kinderen, we bieden alle soorten hulpmiddelen tegen een scherpe prijs. De bestaande winkels in dergelijke producten richten zich alleen op zorg, terwijl hulpmiddelen op meer gebieden handig en nodig zijn. Daarbij wil ik echt beduidend voordeliger zijn dan de andere shops. Waarom moeten mensen te veel betalen? Hulpmiddelen moeten voor iedereen bereikbaar zijn’, vindt de eigenaar, die mede daarom ook expliciet een duidelijke, eenvoudige webshop voor deze producten wilde.
Vooralsnog bestaat het aanbod nog vooral uit zorg-gerelateerde artikelen met de focus op producten die de zelfstandigheid en mobiliteit verbeteren. ‘De collectie wordt echter continu uitgebreid en aangepast aan de behoeften van de doelgroep’, belooft de oprichter. De logistiek besteedt Van Eijk uit aan gespecialiseerde partners met ervaring in het leveren van zorg- en welzijnsproducten. Verzending van de bestellingen gebeurt door onder meer PostNL, DHL, GLS, DPD en Transmission.
Marketing is nog in de opzetfase: ‘We richten ons vooral op online zichtbaarheid en zijn bezig met verschillende search- en shopping kanalen en met relevante platformen zoals UPTMZ’, laat Van Eijk weten. Doel van zijn nieuwe shop is iedereen die op zoek is naar een hulpmiddel, in welke vorm dan ook, op een toegankelijke manier te helpen bij het vinden van dat specifieke middel.
De uitdaging voor dit jaar is het beheersen van alle operationele processen. ‘Omdat ik zoveel heb uitbesteed, moet het gestroomlijnd gaan lopen’, verwacht de webshopeigenaar. Ambitieuze toekomstplannen heeft hij ook al: ‘De grootste en beste aanbieder worden van hulpmiddelen in de Benelux.’
De lat mag wel iets hoger liggen. Een brakke shop met nog geen 30 producten (sku). Een beetje middelbare scholier bouwt dit al beter en completer. Er mag wel iets meer inhoud worden nagestreefd door Twinkle!
Je reactie op Fredje:
Ik snap niet dat een magazine zoals Twinkle aandacht besteed aan deze webshop. Je kan het niet eens een webshop noemen. Zo slecht is het.....Dit valt mij echt tegen van Twinkle. Misschien maar ergens anders gaan kijken voor informatie want dit slaat nergens op!
Je reactie op Patmaniak:
Waar zal ik beginnen? Zeer matige vormgeving: De webshop oogt amateuristisch en is visueel onaantrekkelijk. Er is nauwelijks aandacht besteed aan moderne UX/UI-principes. Het geheel doet denken aan een website uit het begin van de jaren 2000.
Gebrekkige merkuitstraling: Er is geen enkele vorm van branding of emotionele connectie. Alles voelt functioneel en kaal, zonder vertrouwenwekkend design of autoriteit. Zeker in de zorgsector is betrouwbaarheid cruciaal dit straalt de site op geen enkel vlak uit.
Navigatie en gebruiksvriendelijkheid: De structuur is rommelig, filters ontbreken of werken niet intuïtief, en het zoekgemak is ondermaats. Voor een doelgroep die vaak juist behoefte heeft aan gemak en duidelijkheid is dit een groot gemis.
Contentkwaliteit: Productteksten zijn summier, onaantrekkelijk en nauwelijks geoptimaliseerd. Er ontbreekt storytelling of advies, iets wat je juist wél verwacht bij hulpmiddelen waar vaak veel vragen of onzekerheid bij leven.
Technische performance: De laadtijd is traag, de site voelt log aan en is slecht geoptimaliseerd voor mobiel gebruik wat anno 2025 echt niet meer kan.
Je reactie op Fred: