Fulfilmentbedrijf Monta heeft zijn netwerk uitgebreid met een nieuw warehouse in Frankrijk. Hiermee versterkt het bedrijf zijn positie als een van de snelstgroeiende fulfilmentspelers in Europa.
Na eerdere uitbreidingen naar België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk volgt nu Frankrijk. Dankzij de strategische ligging van het nieuwe warehouse profiteren webwinkeliers van snellere levertijden en lagere verzendkosten. Ook kunnen zij gebruikmaken van lokale vervoerders, zoals Colis Privé en Colissimo, en profiteren van ruimere cut-off tijden.
Ceo Leonard Aerts benadrukt het belang van deze stap: 'Dit sluit aan bij onze cross-border strategie en stelt ons in staat om Franse online ondernemers beter te bedienen en hun logistieke processen te optimaliseren.'
De Belgische brouwerij Tripel Karmeliet is de eerste klant die gebruikmaakt van Monta’s Franse fulfilmentservices. Naast Frankrijk verstuurt het merk ook bestellingen via Monta’s locaties in Nederland en België.
Monta biedt daarnaast een linehaul-oplossing van Nederland naar Frankrijk. Dit stelt webshops met een breed en wisselend assortiment in staat om flexibel en kostenefficiënt te verzenden, zonder grote lokale voorraden aan te houden. Volgens Aerts zorgt het inzetten van lokale vervoerders voor hogere conversie en snellere doorlooptijden.
Met de opening van het Franse warehouse komt het totaal aantal Monta-vestigingen in Europa op 19.
Weer een 'warehouse' uit een faillissement overgenomen of echt iets opgebouwd? Bij Monta weegt de PR altijd zwaarder dan de inhoud. 9 van 10 warehouses zijn losse spelers die (bijna) failliet zijn gegaan. Lelystad, WSSN, etc.
Je reactie op Fredje: