Twinkle | Digital Commerce

Albert Heijn: ‘Online groeide voor zesde jaar op rij met dubbele cijfers’

2025-01-21
1000562
  • [nieuws]
  • 0:52

Steeds meer klanten bestelden afgelopen jaar hun boodschappen online bij Albert Heijn. Zowel consumenten als zakelijke klanten droegen bij aan de groei.

Volgens de supermarkt groeide het online kanaal voor het zesde opeenvolgende jaar met dubbele cijfers. Hoe groot de groei exact is, deelt het bedrijf niet. Albert Heijn geeft zelden inzicht in de online omzet; eventuele cijfers worden later bekendgemaakt door moederbedrijf Ahold Delhaize.

De online groei is mede mogelijk gemaakt door de opening van het tweede gemechaniseerde Home Shop Center in Zwolle. Hierdoor kan Albert Heijn meer bestellingen verwerken.

Ook investeerde de supermarkt afgelopen jaar in technologie. Zo zijn er inmiddels vijf miljoen actieve gebruikers in de AH-app, 1,1 miljoen leden van Mijn AH Premium en werden innovaties als ‘Mijn AH assistent’ en ‘Scan & Kook’ geïntroduceerd. Slimme buurtroutes zorgden bovendien voor een besparing van 600.000 bezorgkilometers.

Het marktaandeel van Albert Heijn in Nederland steeg vorig jaar naar 37,7 procent, blijkt uit onderzoek van NielsenIQ.