55,7 procent van de Nederlanders koopt een meerderheid van zijn kerstcadeaus inmiddels bij een webshop. Dat en meer blijkt uit onderzoek van Acties.nl en PanelWizard.
De twee partijen deden onderzoek naar het koopgedrag van consumenten in deze periode. Ruim 500 consumenten deden mee.
De respondenten werden meerdere vragen voorgelegd. Hieronder de uitslagen:
Koop je de meeste van je kerstcadeaus online?
Geef je liever een cadeaubon dan een fysiek cadeau, zodat de ontvanger zelf kan kiezen?
Combineer je kerstinkopen met acties zoals Black Friday?
Voel je financiële stress door de uitgaven tijdens de kerstperiode?
Maak je gebruik van kortingscodes of aanbiedingen bij het kopen van kerstcadeaus?
Conclusie
De onderzoekers concluderen dat Nederlanders bewuster omgaan met hun kerstuitgaven dan ooit tevoren. Van het strategisch plannen rond Black Friday tot het massaal gebruik maken van kortingscodes en -acties: consumenten zoeken naar manieren om het maximale uit hun budget te halen. Tegelijkertijd blijft de waarde van persoonlijke cadeaus en traditionele kerstbelevingen sterk overeind.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Onderzoek: meerderheid Nederlanders koopt meeste kerscadeaus online