Ahold Delhaize heeft de cijfers van het derde kwartaal gepresenteerd. In die periode zag het bedrijf de online verkopen met 10 procent toenemen, dat kwam vooral door goede prestaties van Albert Heijn.
Hoeveel de supermarkt precies online groeide is niet duidelijk. Ahold Delhaize spreekt van een ‘double-digit’ groei van Albert Heijn online. Over prestaties van platform bol wordt wederom niet gesproken. Dit is al enkele kwartalen aan de gang.
Het totale online handelsvolume van Ahold Delhaize in Europa kwam uit op ruim 1,8 miljard. Dit zijn de online verkopen van onderdelen Etos, Gall & Gall, Albert Heijn en bol (inclusief handelspartners) bij elkaar. Dit nam met 6,8 procent toe.
FreshDirect
In de Verenigde Staten zijn er minder bloeiende cijfers, daar was de online divisie goed voor een omzet van ruim 1 miljard euro, een lichte daling van 0,1 procent. Dat komt volgens Ahold Delhaize vooral door een enorm verlies op online super FreshDirect, waar RTL Nieuws eerder over schreef. Volgens Ahold daalden de online verkopen in de Verenigde Staten 15,4 procent door de afschrijving van FreshDirect. De andere onderdelen maakten dat verlies nog enigszins goed.
De totale omzet van Ahold Delhaize komt uit op 22 miljard euro in Q3, een stijging van 1 procent.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Ahold Delhaize groeit online vooral in Europa