Marktplaats en bezorgplatform Brenger slaan de handen ineen. De vervoerder gaat grote producten bezorgen die via Marktplaats worden verhandeld.
Klanten van Marktplaats kunnen daardoor vanaf vandaag grote tweedehands items zoals meubels laten bezorgen via Brenger. De samenwerking vergroot het afzetgebied voor verkopers en maakt het daarnaast voor kopers die niet in de gelegenheid zijn om het grote artikel op te halen eenvoudiger om tweedehands te kopen.
Florence Schmit, directeur van Marktplaats: ‘Met de service van Brenger kunnen we voor onze gebruikers afstand als obstakel wegnemen om tweedehands spullen vanuit heel het land te kopen en verkopen. Waar onze gebruikers normaal gesproken op hun vrije dag een busje moeten huren of met hun eigen auto de aankoop moeten ophalen, biedt Brenger een efficiënte oplossing. Het feit dat het vervoer daarbij op duurzame wijze plaatsvindt, zorgt ervoor dat de samenwerking perfect aansluit op onze doelstelling om duurzaamheid te bevorderen en ons platform nog toegankelijker te maken.’
De twee bedrijven deden eerder een pilot voor bezorging, dit is nu volledig geïntegreerd in het platform van Marktplaats.
Zeer slechte ervaring met Brenger. Ik heb een grote zending met Brenger laten versturen, ongeveer een volle pallet.
Zending is nooit aangekomen, terwijl bezorger aangeeft van wel. Vervolgens laat de Brenger-organisatie het volledig afweten, door zich te verstoppen achter het feit dat er een overeenkomst is met de bezorger en zij een tussenpersoon zijn.
Vervolgens een rechtszaak tegen het bezorgbedrijf, maar die heeft de bv laten ploffen.
Overigens heb ik de spullen wel op verschillende veilingsites voorbij zien komen.
Mijn advies: Doe geen zaken met Brenger.
Je reactie op Ricardo: