Twinkle | Digital Commerce

‘Het gaat niet langer om één grote campagne, maar om een klant-gecentraliseerde aanpak’

2024-08-26
1000562
  • [branded content]
  • 2:29

De wereld van digitale marketing evolueert razendsnel. De bedrijven die willen blijven groeien, moeten niet alleen meegaan met veranderingen, maar ook vooruitdenken en innoveren. Bij Netprofiler weten ze precies wat er nodig is om een digitale marketingstrategie neer te zetten die niet alleen vandaag succesvol is, maar ook toekomstbestendig blijft.

LevelUp Group voorziet je van nieuwe inzichten tijdens vijf inspirerende sessies op ShoppingToday!

De toekomst van onze industrie zal draaien om personalisatie, AI en data-gedreven beslissingen”, aldus Mats van Essen, strategy lead bij Netprofiler. Consumenten verwachten steeds meer gepersonaliseerde ervaringen en naadloze interacties met merken. Volgens van Essen is het belangrijk om de juiste technologie in te zetten en de algoritmes te voeden met relevante data om het maximale uit campagnes te halen. Dyon Metselaar, director bij Netprofiler, vult aan: “Het gaat niet langer om één grote campagne, maar om een klant-gecentraliseerde aanpak waarbij verschillende kanalen samenwerken om de conversie te verhogen.” Hierbij is een goede mix van kanalen, boodschappen en oplossingen essentieel voor succes op de lange termijn.

Van strategie naar praktijk

Netprofiler richt zich op het inzichtelijk maken van de digitale marketing volwassenheid van hun klanten. Ze bieden een duidelijke roadmap om deze maturity te verbeteren, met als doel structurele groei te realiseren. “We werken nauw samen met inhouse teams van onze klanten of nemen het volledige proces uit handen,” vertelt Van Essen. Dit resulteert in een hogere ROI op digitale marketinginvesteringen. “Als iedereen dezelfde tools gebruikt, maakt juist de juiste input en creatieve keuzes het verschil.”

Om de dienstverlening continu te verbeteren, vraagt Netprofiler regelmatig feedback van klanten. Dit helpt hen om de samenwerking te optimaliseren en de best mogelijke resultaten te behalen. “Het is een partnership, en dat werkt alleen als je beide partijen kritisch kijkt naar hoe het nog beter kan”, zegt Metselaar. Zo blijven ze vooroplopen in een steeds complexere markt.

Vooruitkijken

De stijgende kosten van betaalde kanalen dwingen bedrijven om duurzaam en gebalanceerd te groeien. Netprofiler helpt bedrijven hierin door duidelijke keuzes te maken en inzichtelijk te maken waar de grootste impact valt te behalen. Dit doen ze onder andere door op trends en ontwikkelingen in te spelen. Voorbeelden hiervan zijn de integratie van AI, veranderingen in zoekgedrag door de Google Search Generative Experience en oplossingen voor de privacy-ontwikkelingen. “Door de verschuiving naar visuele content en AI-gedreven tools kunnen we gepersonaliseerde ervaringen nóg beter maken”, aldus Van Essen.

Krachtige inzichten voor Shopping Today

Wil jij jouw digitale marketing strategie naar een hoger niveau tillen? Met de inzichten van Netprofiler kun je vandaag nog beginnen met het bouwen aan duurzame groei voor je merk. Tijdens Shopping Today deelt Netprofiler hun visie en strategieën voor een toekomstbestendige digitale marketingaanpak. “We willen bezoekers inspireren met concrete cases en een stappenplan waarmee ze meteen aan de slag kunnen”, aldus Metselaar. Het maken van bewuste keuzes en het stellen van heldere doelstellingen zijn hierin cruciaal.

Bestel tickets!

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met LevelUp Group
Tekst BBP Media Foto’s Zuiver Beeld