Twinkle | Digital Commerce

Zara breidt live shopping uit

2024-06-03
1000562
  • [nieuws]
  • 0:49

De Spaanse moderetailer Zara zal zijn live shopping-uitzendingen, die nu wekelijks uitgezonden worden op het Chinese Douyin, dit jaar nog uitbreiden naar Europa, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten.

De moderetailer investeert volgens Reuters in nieuwe manieren om het winkelend publiek te betrekken. Op de Chinese zustersite van TikTok duren de live shoppingshows van Zara vijf uur. Het plan is om deze shows in Europa, Groot-Brittannië en de VS in te gaan korten tot 45 minuten tot een uur. De ad-hoc livestreams belichten specifieke Zara Woman-collecties en worden gehost door twee ‘zeer bekende’ mode-persoonlijkheden, aldus het merk, zonder ze bij naam te noemen. De shows worden niet via een extern social-mediaplatform gehost, zoals in China, maar via de eigen app en website.

Naar verwachting worden deze live shopping-uitzendingen tussen augustus en oktober gelanceerd. Het is nog niet bekend gemaakt naar welke Europese landen dit live shopping-experiment uitgebreid zal worden.