Nog één dag en dan is het hoofdstuk Zonnebrillen.com gesloten. De stekker wordt uit de webshop getrokken door eigenaar EssilorLuxottica, die dochterbedrijf Sunglass Hut deze week in Nederland introduceert. ‘Het is niet efficiënt om de online verkoop van zonnebrillen via twee aparte kanalen te laten plaatsvinden.’
De optiekreus kiest er dus voor om Zonnebrillen.com op te laten gaan in Sunglass Hut Nederland. Die keuze is niet geheel vreemd: Sunglass Hut is immers een van de grotere retailmerken van EssilorLuxottica en richt zich evenals Zonnebrillen.com volledig op de verkoop van zonnebrillen. Het bedrijf kent zijn oorsprong in Miami en heeft winkels over de gehele wereld. Daarnaast is het online actief. Na de overname van GrandVision – waar Zonnebrillen.com eerder onder viel – door EssilorLuxottica, zat de optiekreus ineens met twee zonnebrillenspecialisten. Een strijd die voor de Nederlandse pure player niet te winnen bleek.
Gevolgen personeel
De integratie van Zonnebrillen.com in Sunglass Hut heeft wel gevolgen voor het personeel van de Nederlandse webshop, zo laat een woordvoerder van Grandvision Benelux desgevraagd weten aan Twinkle. ‘Het is niet efficiënt om de online verkoop van zonnebrillen via twee aparte kanalen te laten plaatsvinden. Daarom is er een rebranding campagne van Zonnebrillen.com naar Sunglass Hut en vindt er een commerciële overdracht plaats. Sunglass Hut wordt vanuit Milaan, Italië gemanaged en de activiteiten zullen dan ook worden overgedragen van Nederland naar Italië. De functies van de medewerkers van Zonnebrillen.com zullen komen te vervallen, waarbij we natuurlijk eerst gekeken hebben of we hen een passende functie elders binnen GrandVision Benelux of EssilorLuxottica konden aanbieden.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Waarom Zonnebrillen.com de deuren sluit