RTL+, de streamingsdienst van RTL in Duitsland, biedt in samenwerking met Zalando kijkers de gelegenheid om tijdens het kijken van de soapserie ‘Goede Tijden, Slechte Tijden’ kleding die de acteurs dragen direct aan te schaffen.
Voor de proef werkt RTL ook samen met Jay. Door middel van de techniek van dat bedrijf hoeven klanten de app van RTL+ niet te verlaten om de kleding te kopen. Daarnaast worden klanten realtime voorzien van informatie over de getoonde scene, zoals de cast en de muziek die wordt afgespeeld.
Matthias Haase, director content solutions bij Zalando: ‘Gebruikersgedrag in de online fashionmarkt verandert voortdurend. We testen voortdurend hoe we de behoeften van onze klanten beter kunnen vervullen met inspirerende en vermakelijke mode- en lifestylecontent. Onze klanten halen inspiratie uit veel verschillende bronnen, waaronder series en films. Dankzij ons pilotproject met RTL+ kunnen we deze inspiratie voor het eerst koppelen aan een multimediale winkelervaring. We zijn benieuwd hoe onze klanten op deze ervaring reageren.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
RTL Duitsland verkoopt kleding van Zalando via livestreaming in RTL+-app