Shoppingplatform Temu heeft officieel zijn Zuid-Afrikaanse site gelanceerd. Na het betreden van onder andere de Europese en Amerikaanse markt is ook Afrika aan de lijst toegevoegd.
Volgens het Chinese Pandaily komt het aantal landen waar Temu actief is nu uit op 49. Ook in Zuid-Afrika maakt Temu gebruik van de populaire couponkorting en gratis verzenddiensten die gebruikers in andere regio's kennen. Het platform zet doorgaans niet zijn eigen logistiek op, maar werkt in plaats daarvan samen met externe logistieke dienstverleners. Volgens Pandaily is Fastway de logistieke partner van Temu in Zuid-Afrika en bedraagt de levertijd zes tot twintig dagen, wat iets langer is dan in andere regio's. Concurrentie is er wel degelijk. Jumia en Bidorby zijn er grote spelers, maar ook Shein is er al aanwezig. En Amazon is van plan dit jaar nog een Zuid-Afrikaanse site te lanceren, schrijft Pandaily.
Overigens heeft Pinduoduo, het moederbedrijf van Temu, nog genoeg plannen voor de markten waarin het platform al actief is. Het bedrijf heeft zijn zinnen onder andere gezet op verdere uitbreiding in Europa en is eind vorig jaar partnerschappen aangegaan in Duitsland, Italië, Spanje en Portugal.
"Na het betreden van onder andere de Europese, Amerikaanse en Chinese markt"
Temu heeft nooit de Chinese markt betreden. Temu is een cross-border platform van PDD Holdings dat in China als sinds 2016 Pinduoduo heeft. China is dus geen markt voor Temu, net zoals Shein ook niet binnen China verkoopt.
Meer over Temu: https://techbuzzchina.substack.com/p/whats-up-with-part-1-temu