Uit onderzoek van softwareaanbieder Quinyx blijkt dat bijna de helft van alle Nederlandse eerstelijnsmedewerkers in dienstverlenende sectoren zoals de logistiek het afgelopen jaar extra moest werken om niet in de financiële probleem te raken.
Het bedrijf deed onderzoek naar de gevolgen van de inflatie op eerstelijnsmedewerkers en daaruit blijkt dat een aanzienlijk deel van de medewerkers niet genoeg verdient om het hoofd boven water te houden.
Uit het onderzoek blijkt dat 46 procent van de Nederlandse medewerkers het afgelopen jaar extra uren heeft gewerkt. 39 procent van de ondervraagden heeft bij vrienden of familie om financiële steun gevraagd, en 26 procent moest bij de voedselbank aankloppen. Als laatste geeft 24 procent aan dat ze een persoonlijk lening hebben afgesloten.
Het onderzoek is eind november uitgevoerd in verschillende Europese landen onder eerstelijnsmedewerkers die werkzaam zijn in de horeca, retail en in de logistiek. Daaronder vallen dus ook functies als magazijnmedewerker of bezorger.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Helft logistieke medewerkers moest dit jaar meer werken om hoofd boven water te houden’