Twinkle | Digital Commerce

Consumentenbond: veel klachten over Refurbished.nl

2023-12-14
1000562
  • [nieuws]
  • 1:08

Refurbished.nl levert volgens klagers de winkelbestellingen niet of niet op tijd. Daarnaast betaalt het bedrijf te laat of zelfs helemaal niet terug als bestellingen geannuleerd worden. De klantenservice is amper bereikbaar.

Dit meldt de Consumentenbond aan de hand van ontvangen klachten. In korte tijd kwamen er ruim honderd klachten binnen over de webwinkel voor refurbished elektronica. De bond heeft het bedrijf hierover aangesproken en gevraagd om de informatie over de levertijden op de website aan te passen. Daarnaast wil de Consumentenbond dat het bedrijf zich houdt aan de wettelijke termijn van 14 dagen om retourbetalingen te verwerken.

Op het aanbod van de bond om met klagers in contact te komen om problemen snel op te lossen, is de webwinkel niet ingegaan. Refurbished.nl heeft aan de Consumentenbond laten weten te werken aan de achterstallige retourbetalingen en de leveranciers te hebben aangesproken. Daarnaast zegt het bedrijf een externe klantenservice te hebben ingeschakeld, waarmee de problemen met de bereikbaarheid zouden zijn opgelost. De informatie over de levertijden heeft de webwinkel niet aangepast.

Ook bij andere organisaties brengt Refurbished.nl het er niet goed vanaf. Bij ACM kwamen ook veel meldingen binnen over de webwinkel en op Trustpilot beoordeelden 523 klanten van de 545 het bedrijf met 1 of 2 sterren. Consumentenprogramma Radar besteedde er afgelopen oktober al aandacht aan.