Twinkle | Digital Commerce

Mollie: ‘Europese Black Friday-uitgaven stegen met 7,3 procent’

2023-11-27
1000562
  • [nieuws]
  • 0:41

De afgelopen Black Friday week zagen retailers in Europa de omzet gemiddeld met 7,3 procent toenemen. Ook de gemiddelde orderwaarde steeg.

Gemiddeld gaven consumenten 7,3 procent meer uit aan Black Friday-aankopen en nam de gemiddelde orderwaarde met 8,3 procent toe. Volgens Mollie steeg het aantal items dat in de digitale winkelwagen belandde met 14 procent. Tussen 10 en 11 uur ’s ochtends op Black Friday zelf was de piek, toen werden de meeste aankopen gedaan.

Consumenten gaven hun geld vooral uit aan digitale producten. Hierin was een stijging van 24 procent te zien ten opzichte van vorig jaar. Ook werden er meer voertuigen (+13%) en meubels (+9%) gekocht.

In Nederland werd bijna driekwart (72%) van de online verkopen via iDeal verwerkt.