Twinkle | Digital Commerce

Crisp haalt 35 miljoen euro groeikapitaal op

2023-11-16
1000562
  • [nieuws]
  • 1:16

Online supermarkt Crisp wist een flink geldbedrag op te halen, waardoor het bedrijf verder kan groeien en daarnaast meer in kan zetten op verduurzaming. Voor de zomer van 2024 verwacht de super winstgevend te zijn in Nederland.

De online super meldt dat het dit jaar een omzetgroei van dertig procent wist te realiseren dankzij de focus op continue kostenrationalisatie en meer efficiëntie in de supply chain. Om de impact verder te vergroten is de eigen operatie vanaf eind dit jaar CO2-neutraal en heeft Crisp afgelopen maand de aanvraag voor het B Corp duurzaamheidslabel ingediend. Tom Peeters, medeoprichter en ceo bij Crisp zegt hierover: ‘Met Crisp nemen we onze verantwoordelijkheid als supermarkt. B Corp, het onafhankelijke label dat op strenge duurzaamheidscriteria toetst, helpt ons met het verder vergroenen van onze operatie.’ Crisp wordt in deze nieuwe ronde gesteund door zowel bestaande als nieuwe investeerders.

Crisp haalde in 2022 tijdens een investeringsronde 75 miljoen euro op om te kunnen groeien. De eerste stap die de online supermarkt daarmee zette was de uitbreiding naar België. Daarna volgden twee overnames, eerst van de producent van verse maaltijden De Eetfabriek en later van maaltijdboxenbedrijf De Krat. Over de ambities voor de toekomst zegt Peeters: ‘We focussen ons nu eerst op onze huidige markten, het realiseren van onze duurzaamheidsambities en ons bedrijfsresultaat. Onze eigen technologie faciliteert dat we zowel ingrediënten als maaltijden en maaltijdboxen aan kunnen bieden, vanuit één efficiënt technologisch platform.’