Twinkle | Digital Commerce

TikTok zet met Shop vol in op komende Black Friday

2023-09-19
1000562
  • [nieuws]
  • 1:02

TikTok wil snel terrein winnen met zijn shop en wil dat bereiken tijdens Black Friday. Het platform biedt verkopers in de VS hoge kortingen om hun producten daar aan te bieden tijdens het aankomende koopjesfestijn.

Dat meldt Bloomberg, dat stelt dat het social media platform hiermee de concurrentie aan wil gaan met Amazon en Walmart. TikTok lanceerde zijn shop pas een week geleden en biedt functies waarmee gebruikers van de app snel producten kunnen kopen. Onder de mogelijkheden zijn live video shopping, shoppable ads, een affiliate programma en een aparte koopknop in TikTok kanalen.

Volgens Bloomberg biedt TikTok momenteel training sessies aan om verkopers te leren hoe ze kunnen verkopen op het nieuwe shoppingplatform. Met hoge kortingen wil het bedrijf zo veel mogelijk verkopers laten aansluiten tijdens de koopjesdagen in de komende maanden. Volgens Bloomberg lopen die kortingen op tot 50 procent om te verkopen tussen 27 oktober en 30 november.

Volgens TikTok zouden al meer dan 200.000 verkopers zich hebben gemeld om actief te worden op TikTok Shop. Het is niet bekend of en wanneer TikTok de online shop naar andere markten wil uitbreiden.