Sinds ongeveer een jaar bezit fashionretailer H&M in Duitsland en Zweden over een marktplaats. Inmiddels zijn er zo’n 70 merken op aangesloten. De komende tijd wil het bedrijf dat externe aanbod gaan uitbreiden.
Dat liet ceo Helena Helmersson onlangs weten aan Reuters. Het is de bedoeling dat de marktplaats op een later tijdstip ook wordt geïntroduceerd in andere markten, maar een roadmap daarvan is nog niet bekend. Wel wil het bedrijf in de markten waar het nu al aan verkoop door derden doet dit gaat uitbreiden. H&M ziet namelijk dat het toevoegen van de verkopers zorgt voor een toename in verkopen.
Volgens Helmersson is H&M momenteel bezig om de logistiek op orde te krijgen om meer externe verkopers toe te laten.
Overigens wil H&M zelf ook zijn eigen huismerken meer op andere platforms gaan aanbieden. Zo is het de bedoeling dat merk Monki op fashionmarktplaats Zalaro wordt verkocht.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
H&M gaat meer externe verkopers toelaten op marktplaats
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.