Twinkle | Digital Commerce

Intersport: ‘60 procent omzet lokale winkels in 2030 online’

2023-06-05
1000562
  • [nieuws]
  • 0:57

Sportretailer Intersport ziet steeds meer klanten weer naar de fysieke winkel trekken. Daardoor neemt ook de online omzet bij de lokale winkels fors toe.

Dat geeft ceo Frank Geisler aan in een interview met Handelsblatt. Volgens hem nemen de online verkopen bij de lokale aangesloten winkels in 2030 toe tot 60 procent van de omzet. Nu is dat nog zo'n 40 procent. Volgens Geisler laat de toestroom naar de winkels zien dat het online kanaal zijn grenzen heeft. Als voorbeeld wordt gesteld: ‘Als je op zoek bent naar een hardloopschoen, wil je meestal kunnen kiezen uit meerdere merken.’ Dat kan volgens de ceo het beste in een winkel.

Sinds enkele jaren is Intersport overgestapt op een ander e-commercemodel waarbij lokale Intersport-retailers op een e-commerceplatform kunnen aansluiten. Dat lijkt nu zijn vruchten af te werpen: ‘Velen komen naar de winkels en bestellen dan online als het specifieke model niet op voorraad is.’

Dit heeft onder andere tot gevolg dat in het eerste halfjaar van het huidige boekjaar de omzet van Intersport procentueel met dubbele cijfers steeg.