Twinkle | Digital Commerce

Farfetch neemt Europese e-commerce van Reebok over

2023-05-08
1000562
  • [nieuws]
  • 0:49

Farfetch, platform voor de luxe mode-industrie, heeft zijn Europese samenwerking met Reebok commercieel gelanceerd. Na de overname van Reebok in 2022, ging Authentic Brands Group een partnerschap aan met Farfetch om zijn activiteiten in Europa uit te laten voeren.

In een verklaring zegt Farfetch dat het de e-commerce-sites van Reebok in Europa van een nieuw platform heeft voorzien, en daarnaast toezicht houdt op alle marketing- en e-commerce-activiteiten, evenals de groothandelsdistributie. De deal zal worden beheerd door modeproductie- en distributieholding New Guards Group (NGG), eigendom van Farfetch. NGG heeft een nieuwe divisie opgericht, NGG++, om het merk Reebok te exploiteren en zich te concentreren op ‘het versnellen van kansen voor de sportkleding- en sneakercategorieën van NGG-merken’.

Cristiano Fagnani, voorheen chief marketing officer van NGG, is aangesteld als chief executive van het onlangs gelanceerde NGG++.