Nederlanders hebben in 2022 voor 33,3 miljard euro online uitgegeven, een groei van 9% t.o.v. 2021. Enkele highlights uit de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland.
Dit onderzoek wordt door GfK uitgevoerd, in opdracht van Thuiswinkel.org en mede-opdrachtgever Retail Insiders en in samenwerking met PostNL, Betaalvereniging Nederland en Currence.
- De online aankopen laten dit jaar voor het eerst een daling zien (-5%) waar dit in de afgelopen jaren groeide (2021: +11%, 2020: +26%).
- De trend die het hele jaar al zichtbaar is, zet zich voort: het gemiddeld besteed bedrag per online aankoop stijgt, en het gemiddeld aantal online aankopen per koper daalt.
- De groei in online bestedingen wordt gedreven door de sterke groei in online bestedingen aan diensten (+54%), de online bestedingen aan producten laten juist een daling zien (-7%)
- Het online aandeel in de totale bestedingen stijgt op jaarniveau; van 31% naar 32%.
- Qua online aankopen is er een sterke stijging voor diensten (+49%), voor producten komt de krimp uit op -10%.
Meer weten van de consumentencijfers? Ga naar www.thuiswinkel.org/tmm
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Online bestedingen groeien in 2022 met 9% naar €33,3 miljard
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.