Het Duitse platform Otto behaalde vorig jaar een handelsvolume van 6,3 miljard euro, 8,6 procent lager dan een jaar eerder. Volgens het bedrijf geven klanten vooral per order minder uit.
Dat blijkt uit de voorlopige jaarresultaten van het bedrijf. Volgens Otto is een positief punt in 2022 de groei van de marktplaats: inmiddels bestaat dat platform uit meer dan 5.000 partners. Ook bleef het aantal actieve klanten met 11,3 miljoen nagenoeg gelijk aan een jaar eerder.
Maar omdat die klanten minder uitgaven, vooral vanwege inflatie en de onzekere markt, daalden de verkopen enigszins. Toch is er ruimte voor optimisme. Volgens bestuursvoorzitter Marc Opelt bloeit de markt weer op en ziet het bedrijf vooral groei op het gebied van advertenties en duurzaamheid. Daarnaast heeft Otto volgens hem vooruitgang geboekt op het gebied van IT en technologie.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Otto verkocht vorig jaar 8,6 procent minder
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.