Twinkle | Digital Commerce

Je bedrijf groeit. Groeien jouw skills mee?

2023-03-22
1120630
  • [visie]
  • 1:11

We zien het vaak in de praktijk: een webshop loopt goed en ontwikkelt zich van start-up naar scale-up. Het aantal medewerkers stijgt en zij gaan zich specialiseren. Zo ziet een marketeer die zich voorheen vooral bezig hield met de conversieknop nu ook kansen met online branding. Of een e-commercemanager wil zijn experiment met verkopen over de grens serieus gaan uitbreiden. Hoe zorg je ervoor dat de kennis en vaardigheden van die medewerker meegroeien met de nieuwe uitdagingen? Riana Wassing, Programmamanager e-Academy, legt het in deze column uit.

Leerpad als kant en klare L&D-oplossing

Thuiswinkel e-Academy, het opleidingsprogramma van Thuiswinkel.org, heeft de groeisprongen van webshops als uitgangspunt genomen bij het ontwikkelen van zijn leerpaden. Een leerpad is een slimme combinatie van e-learnings. Door een leerpad te volgen, werkt een e-commerceprofessional aan precies die kennis en vaardigheden die hij in deze fase nodig heeft. Zo is er voor de online marketeer uit het voorbeeld hierboven het leerpad Online branding en spijkert de e-commercemanager zichzelf snel en makkelijk bij via het leerpad Cross border. Het leerpad Introductie in e-commerce is dan weer relevant voor medewerkers die vanuit een andere sector het bedrijf binnenkomen. Het geeft hun snel inzicht in onder meer de online customer journey en relevante wet- en regelgeving.

Welk leerpad kies je?

Elk leerpad is gebaseerd op een vaak voorkomende L&D uitdaging bij webshops. Er zijn op dit moment 14 leerpaden in drie verschillende domeinen. Het complete overzicht vind je op onze website waar ik je graag meer over de leerpaden vertel.

Riana Wassing
Programmamanager e-Acadamy