Platform bol.com gaat zijn verkooppartners actiever helpen met verduurzamen en zet daarbij een netwerk van advies- en ondersteunende partijen in. Verkooppartners krijgen onder andere hulp bij het in kaart brengen van de CO2-voetafdruk.
Bol.com zegt te verwachten dat in de beginfase honderden verkooporders van het netwerk gebruik gaan maken. Naast het in kaart brengen van de CO2-voetafdruk gaat het om hulp en inzicht in het reduceren- en compenseren van uitstoot en het verduurzamen van het assortiment. Bol.com compenseert zelf al de eigen CO2-uitstoot en die van de partners. Nu worden diezelfde partners zelf ook geholpen bij het verduurzamen.
Verkooppartners konden voorheen via het Partnerplatform al hulp krijgen bij het groeien van hun onderneming. De ondersteuning op duurzaamheid is daar een aanvulling op. Cmo Boukje Taphoorn: ’83 procent van onze verkooppartners wil hun onderneming verduurzamen, maar veel van hen weten niet waar te beginnen. Naast de stappen die wij zelf als bedrijf zetten, helpen we verkooppartners graag met hun eigen duurzame ontwikkeling. Hiervoor maken we gebruik van de bestaande expertise in de markt, verduurzaming is een grote opdracht die we met elkaar moeten doen.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bol.com helpt partners verduurzamen middels netwerk van adviespartijen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.