Elektronicaretailer BCC zit in een ‘megatransformatie’. De winkels worden anders: kleiner en meer gericht op service. In het kader daarvan heeft het bedrijf een eigen BCC Tech Team opgericht. ‘We monteren en installeren alle apparaten met Wifi.’
Dat zei ceo Caspar Klinkhamer vandaag tijdens zijn keynote presentatie op de Webwinkel Vakdagen in de Jaarbeurs in Utrecht. Volgens Klinkhamer was de aandacht van BCC de afgelopen jaren teveel gericht op het online kanaal. Die is inmiddels gegroeid tot zo’n 45 procent van de totale omzet. Maar de winkels hebben nog wat aandacht nodig.
Nieuwe winkelformule
Dat laatste daar is BCC nu vol mee bezig. In mei dit jaar wordt begonnen met de uitrol van een nieuw winkelconcept. ‘We gaan winkels verkleinen, 800 vierkante meter voor een winkel is prima. Daarnaast wordt het assortiment in die winkels kleiner. Je hoeft geen meerdere longtail-producten meer uit te stallen. Daarvoor gaat de klant wel naar online.’ Volgens Klinkhamer moet de winkel ruimte bieden aan service. Met plekken waar medewerkers in gesprek kunnen gaan met klanten, en waar daarnaast online bestellingen geplaatst kunnen worden. Ook komt er in een select aantal winkels een speciale hoek voor duurzaamheidsproducten. Waar klanten uitleg en tips krijgen hoe ze het beste hun huis kunnen verduurzamen.
APK keuring voor elektronica
Daarnaast komt er dus een speciale BCC Tech Team. Volgens Klinkhamer bezorgt en installeert BCC al dertig jaar elektronica, maar heeft het daar in tegenstelling tot bijvoorbeeld Coolblue nooit over gecommuniceerd. ‘Dat hebben zij echt heel goed gedaan’, stelt de ceo. De nieuwe service van BCC omvat volgens hem meer dan ‘bezorgen en installeren met een glimlach’. ‘Het wordt een soort APK keuring voor je elektronische apparaten. Waarbij we langs klanten gaan en al hun apparaten controleren of ze juist geïnstalleerd en gemonteerd zijn, maar ook of de Wifi-verbinding in huis juist is. En dat gaat ook om apparaten die niet bij BCC gekocht zijn.’
Klantservice is erg slecht nog..Het blijkt dat medewerkers,en mensen die product en leveren het echt anders zien dan wat jullie nu promotes.Klanten service en medewerkers die de telefoon nemen en of via chat met klanten spreken..Hebben echt een cursus nodig hoe om te gaan met klanten en wat klantenservice inhoudt .Het blijkt dat sommige medewerkers zowel aan de telefoon of via chat hun werk bij bcc niet Sirius nemen en erg vijandelijk acteren dan klant gerich te werk gaan??is logisch toch dat brengt bcc een slechte naam om mee zaken te doen. Erg Trieste toch ..Dat de telefoniste on geintresseerde houding hun klanten te woord staan Tot de medewerkers die de product moet leveren erg hun on proffessioneel gedrag vertonen helpt ook niet erg goed om Bcc een goede zaak in onderneming te blijven behouden.Ik would dat de direkteur van bcc echt wist hoe zijn workers te werk gaan..En al dat hard werk van hem en zijn effort gesprekken en marketing ten gronde worden gehaald..Bij het ontbreken van wat aller belangrijkste is...(Hoe de medewerkers omgaan met hun klanten?Hier heeft hij helemaal nog geen weet van kennijk.Dat het belangrijkste om alle tijd en moeite die er gestoken wordt aan het geven van workshop en online retailing...Ze de Meester belangrijkste aspect vergeten zijn te benoemen en in praktijk te brengen op hun werk nemers..En dat is iets wat heel ernvoudig over het hoofd is gezien""KLANT IS NOG STEEDS DE KONING""OF DUS NIET BIJ BCC.. JAMMER DAT DE DIREKTEUR HIER OVER MISCHIEN GEEN WEET VAN HEEFT HOE ZIJN WERKERS OM GAAN MET HUN KLANTEN .HIJ ZOU ERG TELEURGESTELT WORDEN"".. WEL ERG VOOR DEZE MAN DIE ERG ZIJN BEST DOET OM ALLERLEI TEREINEN VAN HET ONLINE. VERKOPEN WAT HIJ NU VEEL IN ZIJN AGENDA ZET.Het slechte hiervan is dat het echt sgaart naar klanten service medewerkers die hun best juist niet doen vanaf dat een klant zijn product koopt tot de levering..Echt slechte klant vriendelijkheid aanwezig is vij bcc medewerkers""Dat klanten ongeintresseerd maakt of angstig om in de toekomst nog te Kopen via bcc...online of via de telefoon gesprekken"" slechte Attituden en geen zin om te werken medewerkers..Die hun klant niet als koning zien.Liegen ,geen moeite doen voor hun klant die iets heeft gekocht..Beantwoorden online of via de telefoon hun klanten erg ongeintresseerd..Willen niet hun 100 procent hun best doen voor hun klanten.Waardoor produkten niet of nauwelijks op tijd komen bij hun klanten.Geen goede communicate hebben met de leveringsdienst..Die op hun buurt noet geintresseert zijn OK de product naar hun klant te brengen.Allerlei smoesjes verzinnen om niet te leveren..Geen zin om te werken Attitudes?.Ik vraag aan de direkteur?Waar gaat dit heen al je goede intenties voor het online offeren van produkten..IL zou liever meer winkels willen waar je de produkt gelijk mee kan krijgen of gelijk zelfde dag kan leveren..Vooral nu we een grote ziekte golven hebben van mensen die om allerlei redenen snel hun produkt geleverd willen hebben.Dan te dealer met leveraars die mensen aan het werk hebben waar geen goede management bestaan. Met slechte communicatie""waar zijn jullie mee bezig...Wat zonde van al die workshops hoger op over one verkopen. Terwijl onder aan de ladder..Klanten service vervaagt is...erg slecht ..Medewerkers die erg geen zin hebben om mee te doen,terwijl ze hun Baan beholden.Maar geen zin hebben om hun Baan voor de kopers hun klanten goed te helpen..Of hun Baan en hun klant goed te Woord te staan..Belachlijk toch..Er zijn genoeg mensen doe graag hun Baan willen over nemen...Die bcc goed kan gebruiken en goed kan opleiden.En die graag hun Baan aan de klant met hart en ziel willen helpen en steunen.Zodat je tevreden klanten kan hebben die terug willen komen...Genoeg goede werkers""Dan die nu aan het werk zijn..Er moeten zeker trainingen komen om werkers te leren hoe om te gaan met klanten..Klantvriendelijk is de grootste belang investeeringen waar bcc en velen online bedrijven een gemis bij hebben waardoor ze falen met hun bedrijven online of via chats...Klant is nog steeds koning"als,ze dit niet toepassen is het gedoemd met het online brengen, verkopen of wat dan ook van bedrijven..En dat geld ten zeerst voor Bcc...ook...Get your workers stand voor kwaliteit gesprek wees klant vriendelijk""steun u klant. EN dat is ook vereist van de werkers bij de levering afdeling .Goede communicatie is halve werk .Groet n aberkan.
Raar ze hebben in october de technieche dienst opgeheven. En nu kruipt er weer iemand onder een steen vandaan met een skim idee.